Am ajuns sâmbătă la Refugiul Coștila pe la 11. După noi a venit un tânăr (17-18 ani) complet neechipat și îmbrăcat de oraș si încălțat cu niște ghete de cârpă (gen conversi) în picioare. După ce l-am convins ca e periculos să mai exploreze zona, s-a întors de unde a venit.

Planul era să urcăm echipă de 3 persoane pe Fisura Întreruptă, fiind cel mai ușor traseu de la refugiu.

Fisura Întreruptă

Dupa ce m-am legat în coarda cu Mihai și Andi, am urcat pe prima lungime. Pe la al doilea spit mi-am dat seama că am uitat cum se cațără conglomeratul și că nu se simte ca gradul 6- din topo și nu erau prize foarte clare. E posibil să fi fost oboseala și lipsa de cățărat din anul prezent.

Pe la jumătatea lungimii am început să văd prizele în stânga și dreapta fisurii cu care începe traseul și vedeam cât de cât direcția traseului dar deja mă trăsesem în jumătate din bucle si eram pompat.

Sunt multe spituri în prima lungime dar mi se pare mai mare gradul decât un traseu 5c din Pirahna. Dupa fisura principală încep să fie prize mai generoase, chiar răngi la 2 metri în stânga regrupării.

De acolo am traversat spre dreapta pe niște praguri mici la picioare. Traseul merge dreapta spre o zadă uscată mare. Regruparea e la 2 spit-uri cu cordelină. Problema aici era ca nu încap confortabil 2 oameni, iar noi eram 3 și cred că aveam și un zelb de 60 cm, ceea ce a complicat treaba.

Fisura Întreruptă

Am ajuns cu greu la regrupare si m-am proptit cu spatele de zadă ca să simt că nu e 100% solidă. Rădăcinile par crăpate deja așa că am stat fără să ating zada. Am regrupat și a urcat Mihai la mine.

Nefiind în formă maximă și pentru că nu încăpeau 3 oameni în regrupare, am decis să îl cobor salam pe Mihai. Apoi, după ce a urcat și Andi, să îl cobor salam și să abandonez a doua lungime.

Cred că pentru mine mergea ceva traseu în Pirahna întâi pentru re-familiarizare cu conglomeratul, iar Fisura Întreruptă trebuia făcută în 2 oameni doar. Nu există un prag destul de generos în prima regrupare pentru 3 oameni.

Am rapelat și am decis să mergem pe Valea Coștilei ca și traseu compensatoriu.

Dupa ce am parcurs o porțiune din Valea Coștilei, am coborât spre Căminul Alpin.

Pe drum, aproape de traseul marcat erau rahați de urs, probabil unul mai tânăr.